De wandel- en fietsroutes gratis downloaden

Op 9 december 2020, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Vrije Tijd

N-VA Meulebeke stelt aan de gemeenteraad voor om de bewegwijzerde wandel- en fietsroutes in de gemeente gratis te kunnen downloaden via de site.

De routes zijn momenteel in kaart gebracht en omschreven in een folder. Deze folders zijn verkrijgbaar tegen de betaling van €1 per stuk. Gemeenteraadslid Machteld Vanhee: “De folders willen we gratis downloadbaar maken via de site van de gemeente. De gemeente heeft als taak om bij te dragen tot het welzijn van de burgers. Deze actie is een kleine stap om de burgers toegankelijker informatie aan te bieden. Dit kan hen stimuleren om een gezonde fietstocht of wandeling te maken. “

“Voor de wandelaars en fietsers is het handig om op voorhand de route te kunnen bekijken. Bezienswaardigheden kunnen gemakkelijker herkend worden en een eventuele tussenstop met de mogelijkheid om het sanitair te gebruiken kan op voorhand bepaald worden. Dit laatste is zeker belangrijk voor gezinnen met jonge kinderen.“ haalt Machteld aan.

In de omliggende gemeenten (Ingelmunster en Pittem) worden meerdere routes gratis ter beschikking gesteld, digitaal of via een folder. Dit getuigt van klantvriendelijkheid om deze gratis en ook snel beschikbaar te stellen. Heel recent is er een nieuwe fietsroute Dwars door Oceanië’ in Meulebeke uitgestippeld. We hopen dan ook dat deze route ook online gratis kan gedownload worden.

Vooral in huidige periode met coronamaatregelen die ons normale leven beperkt, is wandelen en fietsen een vaak gekozen activiteit. De routes online gratis ter beschikking stellen is een mooi gebaar naar de burger toe.” besluit Machteld.