Johan De Poorter kiest voor de Provincie

Op 5 december 2018, over deze onderwerpen: Provincie
Johan De Poorter naar de Provincie

Op 14 oktober stond Johan als lijstduwer op de gemeenteraadslijst in Meulebeke en op de 3de plaats op de Provincieraadslijst.
Johan werd met 446 voorkeurstemmen rechtstreeks verkozen voor de gemeenteraad.

In het district Kortrijk - Roeselare - Tielt behaalde hij 4850 voorkeurstemmen.

Onze partij behaalde 3 zetels in de provincieraad. Omdat Koenraad Degroote zijn mandaat van Federaal volksvertegenwoordiger volgens de Grondwet niet mag cumuleren met een mandaat als Provincieraadslid, trekt Johan dus naar het Boeverbos! Hij staat zijn gemeenteraadsmandaat af aan de eerste opvolger, namelijk Marina Duyck.
"Persoonlijk denk ik dat je beter 1 mandaat opneemt en zo een gedreven kandidaat op de lijst ook de kans kan geven zich in te zetten voor een ander Meulebeke." laat Johan weten.

"Dankzij de N-VA werd het aantal zitjes in die raad gehalveerd. Alleen grondgebonden materie is in de provincie nog aan de orde. Binnenkort weten we ook hoe de bevoegdheden zullen verdeeld worden.
We gaan er met de ganse ploeg flink tegenaan gaan en constructief oppositie voeren. Op donderdag 6 december leg ik mijn eed af
.” Besluit Johan.

Op donderdag 6 december legt Johan samen met zijn 6 andere collega's zijn eed af in het provinciehuis Boeverbos in Brugge. Vanaf dan zal hij dan ook zetelen in de Provincieraad.
Samen met de 6 andere N-VA verkozenen in de Provincie zullen ze de komende 6 jaar hard werken om mee het beleid te bepalen.

Voor vraagjes en info

Johan.depoorter [at] n-va.be