Machteld vraagt doortrekking Meulebekestraat van Pittem tot in Meulebeke

Op 7 oktober 2015, over deze onderwerpen: beleid gemeente, Mobiliteit, Provincie
Machteld Vanhee , Rik Buyse en Godfried Bovijn

N-VA West-Vlaanderen reageert tevreden met de goedkeuring op de laatste provincieraad van de aanleg van een nieuw fietspad en gescheiden rioolstelsel in de Meulebekestraat te Pittem. Provincieraadsleden Machteld Vanhee (Meulebeke) en Rik Buyse (Wielsbeke) hopen dat dit project dat zijn traject richting Meulebeke heeft, ook op het grondgebied van Meulebeke volgens dezelfde normen gerealiseerd zal worden.

Provincieraadslid Machteld Vanhee aan het woord: “De aanleg van een nieuw fietspad en gescheiden rioolstelsel in de Meulebekestraat te Pittem was omwille van verschillende redenen meer dan noodzakelijk. De huidige fiets- en weginfrastructuur dateert er van halverwege de vorige eeuw en is hoognodig aan vervanging toe.”

“Deze werken zorgen ervoor dat een van de kwalitatief slechtste stukken fietspad in onze provincie zal verdwijnen. Men kan er tot op heden moeilijk spreken van fietscomfort. Ook de fietsveiligheid scoort er laag.  Na de realisatie van de werken zou het fietscomfort zeer goed moeten worden. En, vooral de veiligheid zal er dus drastisch verhogen. De toegevoegde groenzone van 1m85 en op bepaalde plaatsen zelfs 1 meter, zorgen hiervoor.”

“We streven met N-VA dat dit kwalitatief hoogstaand fietspad, dat zijn traject richting Meulebeke heeft, in de toekomst ook op het grondgebied van Meulebeke volgens dezelfde normen gerealiseerd kan worden”, besluiten provincieraadsleden Machteld Vanhee (Meulebeke) en Rik Buyse (Wielsbeke).