Minister Weyts investeert €136.295,42 in 3 scholen in Meulebeke

Op 25 augustus 2020, over deze onderwerpen: Beleid & financiën, Provincie West-Vlaanderen

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert €136.295.42 in 3 Scholen in Meulebeke. “Leerlingen en leerkrachten keren na een welverdiende zomervakantie weer naar de klas. Meer dan ooit is gebleken dat een veilige en comfortabele schoolinfrastructuur broodnodig is”, zegt Weyts.  “Wij zijn blij dat een deel van de 2.4 miljoen euro Vlaamse subsidies aangewend worden om de Meulebeekse scholen mee te verfraaien.”, zegt lokaal fractieleider Benedikt Van Staen.

Onderwijsminister Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur. Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. In totaal investeert Weyts 3 miljard euro in scholenbouwprojecten.   Deze investeringsgolf via het Agentschap voor infrastructuur (AGION) komt ook Meulebeke ten goede.

“Voor Meulebeke betekent dit concreet €33.079,72 in de Paanderschool voor asbestverwijdering en opbouw, €53.492,18 in het VILO voor grondige renovatie van kamers en sanitair en €49.723,52 in  de Vrije Basisschool in Meulebeke voor CV en herstel betongewelven in 2 kleuterklassen “, verduidelijkt Van Staen.

“Het is niet omdat de klassen en schoolgebouwen tijdens de zomer leegstaan dat we niet verder bouwen aan de toekomst”, zegt minister Weyts. “Het is voor leerlingen en leerkrachten eens zo fijn dat zij het nieuwe schooljaar kunnen starten in kwaliteitsvolle schoolinfrastructuur.”

Contact:

Michaël Devoldere, woordvoerder Ben Weyts, 0484/14.08.19