N-VA wil extra fietspaden en inzetten op verkeersveiligheid

Op 27 september 2018, over deze onderwerpen: 11. Gemeenteraadsverkiezingen oktober 2018
N-VA Meulebeke wil dat er extra inspanningen nodig zijn op vlak van infrastructuur

Is de gemeente veilig genoeg voor fietsers?

Voor N-VA Meulebeke is verkeersveiligheid een absolute prioriteit.  Elk slachtoffer in het verkeer is een drama.  Extra inspanningen op vlak van infrastructuur en verkeersgedrag zijn en blijven nodig.
De voorbije jaren is een inhaalbeweging gestart maar er is nog heel veel werk voor de boeg.  Dit blijft op gemeentelijk en provinciaal vlak een prioriteit voor ons.
Bij dergelijke dossiers zijn subsidies heel belangrijk.  Vandaar ook dat we het belangrijk vinden om met een nationale partij op te komen op lokaal en provinciaal vlak.  Zo hebben we o.a. de dossiers van de Gentstraat mee op de kaart kunnen plaatsen met N-VA minister Weyts.  Er moet zeker verder gewerkt worden aan extra gescheiden fietspaden.  Verder willen we werk maken van een scholenfietsplan en willen we schoolomgevingen nog veiliger maken.

ONS VISIE : "Er moeten extra veilige fietspaden komen alsook extra snelheidsremmende maatregelen, door infrastructuuraanpassingen en door gerichte controles."