N-VA wil zich verder inzetten voor het dierenwelzijn in onze gemeente

Op 29 september 2018, over deze onderwerpen: 11. Gemeenteraadsverkiezingen oktober 2018
N-VA Meulebeke wil inzetten op dierenwelzijn

Dierenwelzijn ligt N-VA nauw aan het hart. N-VA heeft in de legislatuur 2014-2019 ook de eerste minister ooit van dierenwelzijn (Ben Weyts) geleverd.

Onder andere door dierenorganisaties krijgt onze minister een dikke pluim ontrent de inzet voor de dierenrechten.U kan hier het verslag nalezen.

In een moderne samenleving als deze van vandaag hechten we steeds meer belang aan het welzijn van dieren. Maar liefst 92 procent van de Vlamingen vindt dierenwelzijn voor huisdieren belangrijk tot zeer belangrijk en maar liefst 86 procent deelt deze mening ook over consumptiedieren. Huisdieren vormen een belangrijk onderdeel van het gezin, maar we denken ook steeds meer na over wat op ons bord ligt. Kortom, we willen een humane behandeling voor alle levende wezens.
Onze fractie bracht de afgelopen legislatuur reeds meermaals punten op de agenda van de gemeenteraad omtrent een beter dierenwelzijn . Zoals de stikcers voor huisdieren, aanvraag hondenweide, wandelgebied voor huisdieren, etc.
Na een bevraging bij inwoners blijkt de bevolking geen idee te hebben welk bevoegdheid welk schepen heeft. Daar willen wij verandering in brengen! Zeker omtrent een belangrijk thema als milieu en dierenwelzijn.

Daarom wil N-VA ook in de komende periode inzetten voor het dierenwelzijn in onze gemeente !