Voorlopig geen herstel van Spoorweglaan

Op 29 juli 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit

De N-VA-fractie heeft op de gemeenteraad een pleidooi gehouden voor het herstel van het wegdek van de Spoorweglaan en de Barnumstraat. "Vooral in die eerste straat is het wegdek al jaren hobbelig, met heel wat geluidshinder door passerende wagens als gevolg", schetst raadslid Rik Vergote de problematiek. "Er is zelfs schade aan huizen door het niveauverschil van de wegdelen. De gemeente beloofde in het verleden dit probleem aan te pakken, maar we hebben er nog steeds niks over gehoord. Ook in de vorige legislatuur werden reeds beloftes gemaakt." Schepen van Openbare Werken Marc Vandermeulen (CD&V) stipte aan dat het om twee wegen gaat die al erg lang meegaan in de gemeente. "Dat brengt op den duur inderdaad hinder met zich mee, maar we zitten tegenwoordig met een nieuw beleid, waarin we geen wegenwerken aanvatten als er geen werken voor een gescheiden rioleringsstelsel mee gepaard gaan. Anders moet je binnen een termijn van een paar jaar de straat twee keer open leggen en daar is niemand mee gebaat. Op langere termijn kunnen we de Spoorweglaan hopelijk aanpakken. Van de Barnumstraten heb ik nog geen klachten gehoord. Wie hinder ondervindt, kan dit altijd aan ons melden."

(VDI)