Forse investering in scholenbouw in Meulebeke

Op 5 februari 2022, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij, Beleid & financiën

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert 115.927 euro in verschillende scholenbouwprojecten in Meulebeke. “Ook in 2022 blijven we volop onze Vlaamse schoolgebouwen vernieuwen en moderniseren”, zegt Onderwijsminister Ben Weyts. “Kwaliteitsvol onderwijs gaat samen met kwaliteitsvolle infrastructuur en daarin blijven we investeren. Zo bouwen we ook letterlijk aan de toekomst van Vlaanderen. ”

Meulebeke deelt in deze investeringsgolf mee in de koek en kan met 115.927 euro Vlaamse steun mee helpen bouwen aan het onderwijs van de toekomst. Concreet gaat het om:

Bedrag School Omschrijving van de werken
€ 57.744,08 Vrije Kleuterschool - Sint-Lutgardis Meulebeke Asbestverwijdering en herstel
€58.182,96 Vrije Lagere School Sint-Amandus Meulebeke Renovatie en isoleren van 2 platte daken en koepels

Vlaams Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken.

“We zijn heel blij met deze forse investeringen in onze Meulebeekse scholen” zegt gemeenteraadslid Antal Soete (N-VA Meulebeke). “De afgelopen twee jaar waren heel moeilijk voor het onderwijs. Hopelijk kan deze financiële steun voor de herstel- en renovatiewerken een flink schouderklopje zijn voor het mooie werk dat onze scholen zijn blijven afleveren.”

Contact:

Soete Antal