N-VA fractie smeekt ‘hardleerse schepencollege’ om een droogteplan op te stellen

Op 16 september 2022, over deze onderwerpen: beleid gemeente, ecologie, Gemeenteraad, Lokale economie

Wij waren verbaasd en misnoegd een artikel (cfr. 7/08/2022) te lezen met als titel:  “De burgemeester smeekt “hardleerse inwoners” om zuinig te zijn met water.” Start gemeenteraadslid Machteld Vanhee.

“De N-VA fractie vraagt al sinds juli 2020 om een droogteplan op te maken. Er werd toen beloofd dat het plan bijna klaar was, maar het nog even wachten was op de bouwverordening en de milieuraad. Dat even wachten duurt wel heel lang. Al meer dan 2 jaar…” licht Machteld toe.

“De schuld wordt doorgeschoven naar Aquafin, terwijl de gemeente de eerste stappen in het plan kunnen zetten. Misschien kunnen we hetzelfde artikel een beetje aanpassen om de werkelijke situatie toe te lichten.” verzucht Machteld.

“N-VA fractie smeekt “hardleerse burgemeester en schepencollege om een droogteplan op te stellen.“

Het Meulebeekse N-VA bestuur roept daarom op de komende weken eindelijk echt werk te maken om een droogteplan en hemelwaterplan op te stellen.

“We willen al jaren het schepencollege sensibiliseren en tegelijk een signaal geven dat wij hieraan willen meewerken. Meulebeke is een prachtige landelijke omgeving in het midden van West-Vlaanderen. Als groenteschuur is het gemeentebestuur  verantwoordelijk om een degelijk droogteplan te hebben, maar we wachten al meer dan 2 jaar op AQUAFIN.

Om onze gemeente te beschermen moeten het gemeentebestuur nu handelen. We rekenen daarvoor op de burgemeester en de bevoegde schepenen” Aldus Machteld Vanhee.