N-VA stelt zijn volledige lijst voor

Op 24 augustus 2018, over deze onderwerpen: Activiteiten & partij

Volledige lijst N-VA Meulebeke

MEULEBEKE - De plaatselijke N-VA neemt voor de tweede keer deel aan de gemeenteraadsverkiezingen. “We zijn verheugd dat we als voltallige afdeling 21 beresterke kandidaten kunnen voorstellen, die als één groep naar buiten komen onder de alleszeggende slogan Beresterk”, aldus lijsttrekker Benedikt Van Staen.

Benedikt Van Staen: “De afgelopen zes jaar werkte onze fractie constructief mee vanuit de oppositie. Bij positieve zaken van de meerderheid waren we positief, maar waar nodig waren we kritisch. Dat met één doel voor ogen: een zo goed mogelijk Meulebeke. Het bestuur in onze berengemeente kan nog beter. Wij kiezen voor optimaal overleg en inspraak en voor een bestuur dat werkt met een langetermijnvisie.”

De kandidaten

Benedikt Van Staen (42) is lijsttrekker en gemeenteraadslid. Hij is vooral actief in dossiers rond verkeersveiligheid, mobiliteit en financiën. De volbloed Marialoopnaar is gehuwd met Valerie Ameye. Het koppel heeft drie dochters: Manou, Maëlle en Axelle. Hij is lid van het feestcomité en het oudercomité van Marialoop en werkt als lead production manager bij TWE Meulebeke.

Machteld Vanhee (32) staat tweede op de lijst. Ze is de partner van Juri Callens en mama van Nathan en Isolde. Ze is regentes buitengewoon onderwijs aan de Kouter Kortrijk. Als provincieraadslid is ze actief in de commissies pers, informatietechnologie, sport en onderwijs, cultuur en welzijn. Ze is ook OCMW-raadslid in Meulebeke.

Peter Raedt (56) is instructeur en jobcoach bij vzw Kringwinkel Midwest. Hij is via internet de bewaarder van het Meulebeeks verleden.

Marina Duyck (58) is gehuwd met Dirk Derudder en is al 38 jaar regentes wetenschappen en techniek aan De Bron. Ze wil zich vooral inzetten voor een verkeersveilig Meulebeke en een degelijk mobiliteitsplan in overleg met alle burgers.

Tom Wattijn (46) is onderhoudstechnicus bij Libeco. Hij is gehuwd met Nele Morel en de papa van Jorian en Franne. Tom is gemeenteraadslid en zet zich vooral in voor een sociaal Meulebeke.

Stephanie Biebuyck (34) is boekhouder bij Degucap. Ze is oud-lid van de Meulebeekse Chiro, turnclub Rap en Knap en de zwemclub. Haar interesse gaat vooral uit naar sport en cultuur.

Lieven Vaneeckhoute (49) is de trotse papa van Guillaume en Quentin. Hij is kaashandelaar en heel sociaal en geëngageerd. Zo werd hij enkele jaren geleden nog verkozen als burgemeester van Uilegem (Markegem).

Tamara Litaer (35) is gehuwd met Guido Casteleyn en mama van Zita. Ze werkt als poetsvrouw en halftijds als zelfstandig organisator van shopavonden voor een kledingszaak.

Antal Soete (28) is getrouwd met Stefanie Devos en papa van Oscar. Hij is technicus bij Eandis, was ooit jeugdburgemeester en vijf jaar hoofdleider KAJ en is begaan met de jeugdwerking.

Joke Morel (35) is de partner van Filip Christiaens en mama van Ruby. Ze is poetsvrouw en wil werk maken van een sociale samenleving.

Patrick Stevens (59) is gehuwd met Raquel Nunez en uitbater van café de Veldbloem. Hij is actief binnen de sportwereld en wil sport en recreatie toegankelijk zien voor iedereen.

Ann Beel (53) is logistiek medewerker.

Filip Cailliau (45) werkt bij Vandemoortele in Izegem en is sergeant-majoor bij het Meulebeeks brandweerkorps.

Sandra Vanlerberghe (52) is bediende en wil vooral werk maken van een sociaal Meulebeke.

Elias Lauwers (21) is student sociaal werk aan de HoGent, animator en instructeur bij Kazou Roeselare-Tielt.

Christel Van Coillie (52) is eindverantwoordelijke kwaliteit en gaat vooral voor een veilig en sociaal Meulebeke.

Bernard Staelens (71) is radioloog en wil zich vooral inzetten voor een mooier en groener Meulebeke met openheid van bestuur.

Mieke Derammelaere (50) is poetsvrouw en wil de jeugd optimale kansen bieden.

Trees Duprez (62) is gehuwd met Dany Vandenhoudt en mama van Arne en Niels. Ze is opvoeder in Mivalti en was eerder al gemeenteraadslid.

Herman Vanhee (64) is gehuwd met Rita Van Parijs en papa van Friedl, Bart, Barbara en Machteld. Hij is preventieadviseur en al 18 jaar gemeenteraadslid. Thema’s als ruimtelijke ordening en milieu zijn zijn ding. Hij is een van de grondleggers van de Meulebeekse N-VA.

Johan De Poorter (41) is lijstduwer. Hij is parlementair medewerker bij Axel Ronse en voorzitter van de Meulebeekse N-VA en het arrondissementeel bestuur Kortrijk-Roeselare-Tielt. (LB)

Krant van West-Vlaanderen/De Weekbode Tielt,

Vr. 24 Aug. 2018, Pagina 39